fredag den 15. november 2013

Gammeldags Korendekager

En gammeldags småkage.
Min mand har et minde fra barndommen om en korendekage som vi desværre aldrig fik opskriften på så derfor har jeg været på jagt og forsøgt mig frem via nettet.
Jeg fandt denne Gammeldags småkage som jeg allerførst afprøvede. Det er en lidt "blødere" udgave af en småkage og rigtig god til De der ønsker noget sødt og knap så sprødt !
Jeg bagte den først plade som beskrevet i opskriften, 8 min. på 200 grader (midt i billedet).
Ved næste plade rullede jeg dejen tyndt ud, udstak dem som hjerter og bagte dem 8 min.på 200 grader (til højre i billedet). De blev mere sprøde end første omgang hvilket vi bedst kan lide.
Den sidste (til venstre i billedet) og bedste plade blev lavet som anden omgang og derefter penslet med æg og bagt ved 210 grader. De var lækre sprøde. Desværre var ingen af dem som min mand huskede dem !






Ingen kommentarer:

Send en kommentar